5.11.06

Vas ob gozdu

***** Spoiler Warning! Če filma niste gledali, ne berite. Ali pač. Na lastno odgovornost. *****

Vas ob gozdu sem si včeraj z veseljem ogledal še enkrat. Sicer nisem zdržal do konca, je bila pa kljub temu izjemno zanimiva izkušnja. Še zdaj vem kako smo v kinu skakali in vzdihovali ob vseh napetih trenutkih.

Ampak Vas je definitivno film, ki si ga lahko kot triler ali grozljivko gledaš le prvič. Drugič ti je pač že jasno, da pri vsem skupaj ni čisto nič nadnaravnega in grozljivega. In potem je pravzaprav smešno opazovati pretirane reakcije vseh vpletenih.

In hitro me je zaneslo v globoka razmišljanja o tem, koliko naših strahov je takole umetno produciranih. Kako na naše gledanje sveta (in v tem primeru percepcijo grozljivosti) vplivajo vsakovrstni predsodki in balast naše kulture, ki ga ves čas nosimo tam nekje zadaj v možganih. Bi bilo recimo mogoče, da bi v nekem paralelnem svetu, gledali grozljivke v katerih bi kot pošasti nastopali tjulnji, pingvini ali hrčki? Po mojem ja. Malo bom moral spet pobrskati po Tzvetanu Todorovu in njegovi strukturalistični razlagi hororja, ki sploh ni napačna.

Ne glede na vsa razmišljanja, sem se hororju na koncu odpovedal. In našel Bertoluccijev film The Dreamers (Sanjači) na HTV. Režija in igra sicer kul, tudi Evo Green je bilo simpatično gledati v vseh tistih golih in polgolih prizorih, ampak nisem se mogel znebiti občutka, da hoče režiser predvsem na vsak način šokirati. No, mene ni šokiral...